Inkoop- en verkoopmedewerker

Inkoop- en verkoopmedewerker
(junior inkoopfunctie / medium verkoopfunctie)

Wij zijn op zoek naar een inkoop- en verkoopmedewerker om producten aan te kopen en te verkopen die essentieel zijn voor de dagelijkse activiteiten van ons bedrijf. Je zult prijzen en kwaliteit beoordelen en zorgen voor optimale voorraadniveaus. Deze functie bestaat voor 30% uit inkoop en 70% uit verkoop.

Wie zijn wij?
Phardis B.V. is onderdeel van de Pluripharm groep en houdt zich vooral bezig met de import en export van medicijnen, hulpmiddelen en zelfzorgmedicijnen (OTC). Het is een informeel dynamisch bedrijf, waar hard werken hand in hand gaat met veel humor en een persoonlijke benadering.

Wat ga je doen? (inkoop)

  • Plaatsen van bestellingen bij bestaande leveranciers en onderzoek naar potentiële nieuwe leveranciers;
  • Vergelijken en evalueren van aanbiedingen van leveranciers;
  • Orders volgen en zorgen voor tijdige levering;
  • Beoordelen van de kwaliteit van aangekochte producten;
  • Invoeren van orderdetails (bijv. leveranciers, hoeveelheden, prijzen) in interne databases;
  • Bijhouden van actuele gegevens van aangekochte producten, leveringsinformatie en facturen;
  • Voorbereiden van rapporten over aankopen, inclusief kostenanalyses.

Wat ga je doen? (verkoop)

  • Onderhouden van bestaande klanten met orderafhandeling;
  • Nieuwe klanten binnen en buiten de EU vinden;
  • Verwerken, afhandelen en opvolgen van inkomende en uitgaande orders;
  • Onderhouden van telefonisch en schriftelijk contact met klanten en leveranciers;
  • Administratieve taken zoals facturering, transport en kwaliteitsaspecten;
  • Analyseren van klantportfolio’s en rapporteren over kansen en mogelijkheden.

Wat vragen wij aan jou?

  • Je hebt minimaal een HBO diploma op zak, in een passende richting;
  • Je zorgt voor een hoge klanttevredenheid door uitstekende verkoopdiensten;
  • Werkervaring in inkoop/verkoop of een vergelijkbare rol;
  • Goede kennis van leverancierssourcingpraktijken (onderzoek, evaluatie en contact met leveranciers);
  • Je bent goed in relatiebeheer met klanten en leveranciers;
  • Je hebt ervaring met inkoopsoftware;
  • Je begrijpt de supply chain-procedures;
  • Je bent sterk in onderhandelen;
  • Het spreken van de Mandarijn is een pre.

Wij bieden jou:

  • Doorgroeimogelijkheden en kans op vaste aanstelling;
  • Een leuk, jong team met gezellige collega’s;
  • Gezellige teamuitjes en buitenlandse trips (zoals beurzen);
  • Een brutosalaris van ca. € 2.540,- tot € 3.500,- per maand o.b.v. 40 uur, afhankelijk van ervaring;
  • Gedeeltelijk thuiswerken is geen probleem;
  • Laptop en telefoon bij functie inbegrepen;
  • 25 vakantiedagen met kans op 27;
  • Persoonlijke ontwikkeling? We’ve got you covered met o.a. online trainingen via Goodhabitz;
  • Sporten bij 3000 sportscholen in Nederland.

Is je interesse gewekt? 
En zie jij het helemaal zitten om bij Phardis aan de slag te gaan? Graag ontvangen wij jouw sollicitatie en bij een match nodigen wij jou graag uit voor een kop koffie in Alkmaar
Voor meer informatie kun je contact opnemen met HR (072 762 0206) of kijk op https://www.phardis.nl.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld